Thursday, June 30, 2011

Oreo Aiskrim



salam..lama betul kite xpost resepi kat sini..maklum la..tak sempat nak ke dapur sangat sekarang ni...huhu
ni bukan nya resepi apa pun..just campur dan letak aje..
sekarang ni kite asyik mau makan aiskrim aje...mungkin cuaca panas kot...


Ni kite buat aiskrim oreo..ala-ala mcD punyer...maklum la, dulu time bujang memang feveret la McFlurry Oreo ni...tapi sekarang kite dah xmakan mcD...so kadang2 terindu lak aiskrim nya ni..



ok, ni kat bawah ni cara-cara nak menjadikan aiskrim yg sedap ni...hehe

Bahan-bahan:

Aiskrim Vanilla (kite guna Nestle-suka hati la nak guna aiskrim vanila brand ape pun..asalkan sodap..)
Oreo (pecah-pecahkan)
kacang (option-xnak letak pun xper)
hirisan buah-buahan ( xnak letak pun xper..kite letak buah berry)

Cara-cara:
campurkan semua bahan ke dalam aiskrim dan gaulkan..
sedia di makan...


InsyaAllah, puas hati...kite letak 2 3 keping oreo..nyumm..sedap bangat..tambah plak dengan kacang banyak-banyak..warggghhh..boleh 2 mangkuk aiskrim kite makan sorang-sorang..
so, cuba lah...

4 comments:

norlie said...

sedapnya makan aiskrim...nyaman je..

JaMiLa said...

hehe..betul tu norlie..mmg sesuai musim2 mendung panas ni kan..

Ijan said...

sama la sini pun sangat panas sekarang. stok aiskrim kena ada je dalam freezer hehehe :)

JaMiLa said...

sana dah panas ek..suke tgk blog kak ijan..tiap kali tgk, tiap kali tu la lapar mi..hehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...